Įvyko pirmasis susitikimas su Bolt

Vakar įvyko pirmasis susitikimas su „Bolt“ atstovais. Kaip ir tikėjomės, „Bolt“ išdėstė savo poziciją dėl mūsų reikalavimų, kurią būtų galima trumpai apibendrinti kaip „verslas auga ir problemų nematome“.

KURJERIŲ ASOCIACIJA

11/26/20202 min read

Susitikime dalyvavo virš 20 žmonių – dauguma kurjeriai ir palaikantys kolegos. Susipažinome su trejais „Bolt“ atstovais – direktoriumi Andriumi Pacevičiumi, „Bolt“ Baltijos šalių regiono direktoriumi Ruslanu Savičiumi ir „Bolt“ viešųjų ryšių specialiste (pastaroji tik stebėjo susirinkimą). Kurjerių asociacijai atstovavo Vuk Vukotič. Apie darbo problemas pasisakė keturi „Bolt food“ kurjeriai – Meda, Dovydas, Povilas ir Paolo.

Iš įmonės atstovų išgirdome aibę skaičių, vidurkių, pamokymų apie rinkos dėsnius ir vadinamus „istorinius faktus“ (kurjerių ir pavežėjų sugeneruojamą informaciją), pagal kurią, stebėdami užsakymų skaičių ir kurjerių užimtumo lygį, „Bolt food“ reguliuoja kurjerių skaičių.

Kaip ir tikėjomės, „Bolt“ atsisakė stabdyti naujų kurjerių įdarbinimą ar bendradarbiauti su kurjeriais dėl didesnio užimtumo skatinimo. Anot jų, šiuo metu kurjerių vidutinis užimtumas yra pakankamas ir garantuoja visiems, kurie dirba, tenkinantį atlygį. Dėl valandinio atlyginimo galimybės „Bolt“ pakomentavo, kad prašomas 5 eurų garantas už valandą yra mažesnis, nei dabar kurjerių gaunamas vidutinis atlyginimas, dėl to jie nemato prasmės suteikti tokį pasirinkimą. Dėl bazinio tarifo pakėlimo iki 3,5 eurų „Bolt“ teigė, kad tokie įkainiai juos padarytų nekonkurencingus rinkoje ir užsiminė, kad tokiu atveju įmonė siektų panaikinti kurjeriams mokamus papildomus priedus.

Šnekėjomės ir apie darbo saugumą. Vienas iš kurjerių, Dovydas, papasakojo, kaip darbo metu patyrė traumą – dviračiu veždamas užsakymą paslydo ir krito ant asfalto, dėl ko trumpam prarado sąmonę ir patyrė smegenų sutrenkimą. Atsakydamas į šią istoriją R. Savičius kurjerį pamokė „būti atsargesniam, nelakstyti greitai į posūkius, saugot maistą“ ir pasiūlė „pasirinkti automobilį, jeigu dviratis atrodo nesaugus“. Kitas kurjeris, Paolo, pasidalino patirtimi iš Italijos. Kaip ir Lietuvoje, šioje šalyje platforminės įmonės nėra laikomos “tradiciniais” darbdaviais, bet yra įpareigotos mokėti socialinį draudimą už kurjerius bei pavežėjus, rinkti informaciją apie incidentus ir kompensuot pirmųjų penkių dienų užmokestį jeigu žmogus suserga ar patiria traumą darbo metu.

Nepaisant vangaus pirmojo susitikimo, tikimės, kad dialogas tęsis ir prieisime prie konstruktyvių sprendimų. „Bolt“ direktorius pažadėjo pasidalinti su asociacija konkrečia informacija apie tai, kaip yra apskaičiuojamas optimalus kurjerių skaičius, valandinis atlyginimas ir kita kurjeriams svarbia informacija. Susipažinimas su informacija leistų ir mums geriau suvokti situaciją bei siūlyti sprendimus, kaip įmonė galėtų užtikrinti stabilesnį ir saugesnį darbą.

Šiuo metu ruošiame oficialią užklausą dėl informacijos pasidalinimo ir netrukus ją siųsime „Bolt“ administracijai. Įmonės direktorius A. Pacevičius pažadėjo, kad atsakymą paruoš per savaitę.